maandag 26 oktober 2009

Tutorial: Hoe begin ik aan een modelbouw pakket?

Het kan al eens gebeuren dat een doos niet compleet is, natuurlijk wilt u waar voor u geld maar een half afgewerkte doos teruggeven is moeilijk.

Dus er zijn een paar stappen die u kunt doorgaan om dit te voorkomen:
  1. Wanneer u thuis komt controlleer de inhoud van uw doos, veel merken geven een illustratie van de sprues die in de doos zitten, merkt u dat er een stuk mankeert of beschadigd is buiten reparatie om  pakt u de doos terug in en laat ze omwisselen.
  2. Hou u ticket bij. Omwisselen zonder ticket is praktisch onmogelijk.
  3. Voor u begint te snijden en lijmen, bekijk uw plan. Misschien zijn bepaalde delen beter eerst geschilderd en dan pas gelijmd?
  4. Best voor u begint kan u uw sprues ontvetten, dit kan simpelwel door lauw water met een beetje detergent, en afspoelen met helder water en opdrogen. De mallen waarin ze gegoten zijn laten een dunne laag achter die de verf niet goed opneemt. Ook "zweet" plastic over de jaren een beetje olie uit, dus oudere kits zeker ontvetten.
  5. En vooral, neem u tijd. En vraag u geregeld of: doe ik dit omdat ik het leuk vind, of doe ik dit omdat ik het af wil hebben? In het 2de geval neemt u beter wat afstand, anders gaat u fouten maken en dit willen we immers niet.
Hopelijk kunnen deze simpele stappen u veel miserie besparen.

Veel plezier nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten